Veelgestelde vragen

Waar vind ik of het huis beschikbaar is in de door mij gewenste periode?

  • Als u op de pagina van het huis naar beneden scrolt dan vindt u de agenda in blokken van een maand. Groen is beschikbaar, rood is niet beschikbaar.  

Hoe kan ik reserveren en waar vind ik de kosten?

  • Scrol op de pagina van het huis naar beneden, vul het aantal personen in, zoek in de agenda de gewenste periode. Als die groen is kunt u reserveren en de kosten zien. Klik dan de begindatum en de einddatum in. De kosten verschijnen daarna in de rechter kolom. Als u wil reserveren, klik dan op volgende. De rest wijst zich van zelf.

Ik wil graag reserveren, maar ik kan de gewenste periode niet aanklikken.

  • Alleen de groene periodes zijn beschikbaar, de rode periodes niet. Via de website kunt u alleen bepaalde periodes reserveren: een kort weekend (vrijdag 16:00 u tot zondag avond 20:00 u), een lang weekend (vrijdag 16:00 u tot maandag ochtend 10:00), een midweek (maandag 16:00 u tot vrijdag 10 u), een week (vrijdag tot vrijdag of maandag tot maandag) of langer. Als u op een andere dag dan maandag of vrijdag wilt aankomen of vertrekken, dan kan dat alleen bij uitzondering in overleg. Stuur dan een e-mail naar romantischerijksmonumenten@gmail.com

Kan ik een optie nemen?

  • Nee, een optie nemen is niet mogelijk.

Kan ik het huis voor 1 nacht huren?

  • Nee, helaas, wij verhuren het huis niet voor 1 nacht. Wij verhuren het huis alleen voor een kort weekend (2 nachten), lang weekend (3 nachten), midweek ( 4 nachten), een week of langer.

Waaruit bestaan de servicekosten?

  • De servicekosten betreffen de eindschoonmaak, rondleiding en bereikbaarheid hostess, opgemaakte bedden, keukenlinnen, afwasmiddel, vaatwastabletten en WC-papier voor eerste gebruik.

Zijn de bedden opgemaakt?

  • Als u komt zijn de bedden opgemaakt. Wij vragen u om bij vertrek de dekbedovertrekken, hoeslakens en kussenslopen af te halen. Graag de matrashoesbeschermers en onderslopen laten zitten.

Zijn er handdoeken aanwezig?

  • Handdoeken zijn niet inbegrepen in de huurprijs. U kunt ze huren voor 6,50 € per set (2 grote handdoeken + 1 gastendoekje + 1 washandje). Als u handdoeken wilt huren, laat dat dan graag even weten via de mail.

Is er keukenlinnen aanwezig?

  • Er is voldoende keukenlinnen aanwezig (theedoeken, keukenhanddoeken, vaatdoekjes, pannenlappen).

Liggen er de vaatwastabletten en is er afwasmiddel?

  • Vaatwastabletten, afwasmiddel en vuilniszakken zijn aanwezig en inbegrepen in de huurprijs.

Zijn er een kinderbedjes en kinderstoelen aanwezig? Is er en box?

  • Ieder huis heeft 3 kinderbedjes en 3 kinderstoelen. De kinderbedjes zijn bij aankomst opgemaakt. Er is geen box aanwezig.

Wanneer krijg ik de borg terug.

  • De borg krijgt u terug als er geen schade is. Dit wordt beoordeeld bij de schoonmaak na uw verblijf. Kort hierna wordt de borg teruggestort. In ieder geval binnen twee weken na vertrek. Als er schade is wordt de borg ingehouden tot het schadebedrag bekend is. Het schadebedrag wordt verrekend met de borg. U ontvangt hiervoor een schriftelijke verantwoording.

Wat zijn de aankomst en vertrektijden?

  • Het tijdstip van aankomst is 16:00 u. In overleg met de hostess kan dit soms wat eerder (15:00 u). Het tijdstip van vertrek is 10:00 op maandag en vrijdag, en 20:00 op zondag.

Hoe komen we aan de sleutel?

  • U wordt ontvangen door de hostess. Zij zal u rondleiden en zal laten zien waar de sleutels hangen. Er zijn in totaal 3 sleutels aanwezig. Zij belt u enkele dagen voor aankomst om het tijdstip van aankomst af te spreken.

Zijn er voldoende parkeerplaatsen?

  • U kunt uw auto parkeren op het erf, niet op het gras of het gravel. Het erf biedt voldoende parkeerplaatsen.

Is de speelschuur verwarmd?

  • De speelschuur is wind en waterdicht, maar niet verwarmd.

Is het zwemwater verwarmd?

  • De temperatuur van het zwemwater is 28° C. De whirpool is ingesteld op 38° C. De zwembadruimte is verwarmd.

Is er een plattegrond aanwezig?

  • Ja, er staat een plattegrond van ieder huis op de website. U vindt die vinden op de pagina van het huis als u onder ‘Huisbeschrijving’ in de bovenbalk naar beneden scrolt en op ‘Plattegrond’ klikt.

Is er wifi en digitale tv?

  • Er is wifi in het gehele huis. Ook is er een smart televisie beschikbaar. Romantische Rijksmonumenten heeft geen account voor Netflix of een andere streaming aanbieder, maar u kunt uiteraard via de televisie inloggen met uw eigen account.

Waar kunnen we terecht voor boodschappen?

  • Kijk hiervoor op de website www.romantischerijksmonumenten.nl op de pagina van het huis onder ‘Praktische informatie/Handige adressen’.  Daar vindt u ook welke supermarkt aan huis bezorgt.

Hoe regel ik de catering?

  • Wij hebben twee adressen voor catering/kok aan huis. Ieder heeft zijn eigen stijl. U vindt die op de website onder ‘Catering’. Wij vragen u rechtstreeks contact met de cateraar op te nemen om uw wensen kenbaar te maken.

U kunt een volledig verzorgde barbecue laten regelen via www.barbecuebus.nl

Is er een barbecue aanwezig en moeten wij kooltjes meenemen?

  • Buiten staat een betonnen barbecue. Kooltjes moet u zelf meenemen. Het is niet toegestaan om in de barbecue hout te stoken. Wij vragen u de barbecue na gebruik schoon achter te laten. U kunt desgewenst ook een volledig verzorgde barbecue laten regelen via www.barbecuebus.nl

Wat is er in de buurt te doen?

Hoeveel badkamers zijn er?

  • Dit verschilt per huis. Elke slaapkamer heeft een eigen badkamer.

Kunnen de bedden uit elkaar geschoven worden?

  • De bedden kunnen uit elkaar worden geschoven. Alleen in Landgoed ter Wupping is er 1 slaapkamer met een 2-persoonsbed. Indien meubels verplaatst worden, dienen deze voor vertrek weer op de oorspronkelijke plaats terug worden gezet.

Mogen huisdieren mee?

  • U mag maximaal 3 honden meenemen. De kosten hiervoor bedragen 10 euro per hond per verblijf. De kosten van eventuele schade aan het huis door uw huisdier worden door uzelf gedragen.

Zijn er fietsen aanwezig?

  • Er zijn geen fietsen aanwezig. Deze kunt u in de buurt huren. Kijk hiervoor op de website op de pagina van het huis onder ‘Praktische informatie/Handige adressen’.

Moeten we het huis aan het einde van ons verblijf schoonmaken?

  • De eindschoonmaak is inbegrepen in de service kosten. U moet het huis ‘bezemschoon’ achterlaten. U mag de vieze vaat in de afwasmachine zetten en deze aanzetten voor vertrek.

Kan ik annuleren in verband met Corona?

  • Wij verwijzen u hiervoor naar de algemene huurvoorwaarden

Waar vind ik de algemene huurvoorwaarden?

  • U kunt de algemene huurvoorwaarden downloaden op de ‘boekingsprocedure’ pagina van de website www.romantischerijksmonumenten.nl. Zij zijn ook als bijlage bijgesloten bij de reserveringsbevestiging.